ul. Rzeźbiarska 84, 04-609 Warszawa

Urządzenia piekarnicze w sklepie spożywczym

Nie ma osoby nie przepadającej za świeżym, ciepłym, parującym jeszcze pieczywem. O ile znalezienie świeżego chleba czy bułek nie jest już w dzisiejszych czasach żadnym problemem, o tyle większość piekarni kończy wypiekanie około godziny czwartej nad ranem – dlatego szanse na to, że będzie ono jeszcze ciepłe są dość znikome. Jest jednak szansa na to, by podać na śniadaniu ciepłe pieczywo i o tej szansie tekst ten właśnie będzie traktował.

Urządzenia piekarnicze w sklepie spożywczymi Crispan

Kompaktowe urządzenia piekarnicze

Coraz częściej w supermarketach i mniejszych sklepach znaleźć można piece sklepowe, w których przez cały dzień pracownicy mogą przygotowywać ciepłe pieczywo dla klientów do kupna. Taki piec sklepowy jest bardzo dobrym rozbudowaniem oferty sklepu, zachęca również klientów do częstszych zakupów. Nie mówiąc już o wszechobecnym zapachu świeżego pieczywa działający na zmysł węchu odwiedzających. Jest wiele modeli pieców, jakie klienci mogą znaleźć w sklepie w trakcie przemierzania półek i jakie producenci mogą zakupić jako inwestycję.

Piece na wyposażeniu małego i średniego sklepu

Mniejsze i średnie sklepy nie potrzebują prywatnej piekarni – wystarczy jedna maszyna na bieżąco produkująca ciepłe pieczywo. Dzięki odpowiedniemu rozplanowaniu wypiekania odwiedzający sklep klienci będą w stanie kupić świeże, parujące jeszcze bułki choćby i o godzinie osiemnastej. Wystarczy odpowiednio poinstruować i przeszkolić pracownika, gdyż o ile typowe piece sklepowe nie są zbyt skomplikowane w użytkowaniu, o tyle ich użytkowanie wymaga jednak minimalnej wiedzy. Ich wielkość też bez trudu można dostosować do planowanego nakładu – są maszyny dostosowane do mniejszych sklepów, jak i do marketów o większej ilości odwiedzających. 

Piec do różnego rodzaju zadań

Typowe piece sklepowe w większości oferują jedynie możliwość przygotowania pieczywa, co nie odpowiada każdemu przedsiębiorcy. W takim wypadku powinni rozejrzeć się za modelem pozostawiającym większe „pole do manewru”. Pod uwagę mogą brać między innymi piec konwekcyjny, który zwykle można spotkać na wyposażeniu cukierni, piekarni czy profesjonalnej kuchni. Są one niezwykle efektywne i mogą być używane nie tylko w produkcji pieczywa, ale i przekąsek takich jak pizza czy zapiekanki, oraz ciastek i słodkich bułek. Wyjątkową funkcją tego rodzaju pieca jest cyrkulacja powietrza i rozłożenie temperatury, dzięki któremu pieczywo jest zawsze równo wypieczone. Piece konwekcyjne zależnie od rozmiaru mogą mieć również półki pozwalające na wykonywanie różnych rodzajów wypieków bez mieszania ich aromatów. Takie piece półkowe konwekcyjne – bo właśnie tak nazywa się ten model – oferują największe możliwości, jednak zwykle ich rozmiar ciężko dopasować do mniejszego sklepu.

Mała, prywatna piekarnia

Domeną super i hipermarketów jest ich rozmiar oraz różnorodność dostępnych towarów. Nic więc dziwnego, że ciepłe pieczywo najczęściej można znaleźć właśnie w jednym z nich. Większość takich sklepów zainwestowała we własne, prywatne piekarnie, których zadaniem jest bieżąca produkcja dodatkowych partii pieczywa. Tutaj nie robią tego oddelegowani pracownicy, a piekarze z prawdziwego zdarzenia. Sprzęt też się różni – zamiast małych pieców sklepowych można znaleźć tutaj typowy piec piekarniczy, w którym można przygotować każdy rodzaj wypieku. Takie piekarnie są w stanie zapewnić świeże, ciepłe bułki – i nie tylko – dla setek klientów odwiedzających sklep każdego dnia. Rozmiar takiego urządzenia wymaga jednak całkowicie przeznaczonej do tego strefy, którą przedsiębiorca powinien zaplanować i wyodrębnić już w trakcie budowy.


To są właśnie sprzęty, w które każdy przedsiębiorca może zaopatrzyć swój sklep. Biorąc pod uwagę ogromną ilość opcji rozmiarów i modeli, prawie każdy inwestor może pozwolić sobie na rozszerzenie swojej oferty o ciepłe, świeże pieczywo przygotowane na miejscu. Nawet sklepy i osiedlowe piekarenki zaopatrywane na bieżąco przez większe piekarnie mogą wziąć pod uwagę zakup takiej maszyny – wzbogaci ona asortyment i przyciągnie klientów, którzy na pewno wrócą następnego ranka po ciepłe bułeczki.